| Dva diskutéři nebo jedna číše? - pravděpodobně jeden z nejklasičtějších zrakových klamů funguje stejně tak dobře i v prostorovém provedení a v pohybu. |
| Hýbe se nebo ne? - Narozdíl od skutečného lidského obličeje, který je vlastně jakousi vypouklou freskou, je tento vydutý (jakoby otlačený do sádry). Lidské oko je však natolik zvyklé vídat jen "vypouklé" obličeje, že jediným způsobem, jakým si mozek dovede vysvětlit pro něj neobvyklou perspektivu (nos je dále než třeba brada) je, že se hlava otáčí. |
| Levitující magnety - Magnety mezi dvěma průhlednými disky ve viskózním prostředí se vzájemně odpuzují, ale při určité rychlosti rotace vystoupají tak vysoko, že magnet na první pozici je vystřídán druhým a volně se zařadí na konec řady (při pohledu na tuto hračičku mě okamžitě napadla analogie - střídání cyklistů; věci znalému pozorovateli určitě neujde ten "zašívák" vzadu, co odmítá střídat :-). |
| Simulátor zemětřesení I - diagonální příčky výrazně ovlivní pevnost stavby - zatímco moje jednoduchá chaloupka spadla téměř okamžitě, Báry stavbička vydržela i ty nejhoší otřesy. |
| Simulátor zemětřesení II - Ruzně vysoké budovy se skácí při různé rezonanční frekvenci otřesů (ale že to dá práci, rozpoutat takové zemětřesení :-). |
| Kino ve své prehistorické podobě - kinematoskop, stroboskop, pohyblivé obrázky bratrů Lumiérů... Názvů má tento vynález mnoho. |
| Virtuální studio v praxi - demonstrace principu vyklíčování modrého pozadí a včlenění do počítačem simulovaného prostředí. Mohli jste se zúčastnit simulovaných utkání ve třech různých sportech - zde se např. celá rodinka snažila o roli brankáře ve fotbalu. |